Valt zwaar tegen

Shiva 22 november 2023
Van de delen 1 t/m 3 heb ik genoten. Deel 4 Het zwarte boek van de uren viel me wat tegen. Kan gebeuren natuurlijk. Het onderwerp over vervalste boeken boeide mij niet zo.

Wat fijn dat er onlangs een vijfde deel werd uitgegeven! Hoe zou het verder gaan met Kraken en zijn dierbaren?

Na 30 bladzijden sloeg de twijfel toe. Alweer een boek over vervalsingen maar deze keer gaat het om schilderijen. En ik raakte het spoor kwijt. Vele en vage personages.

Het verhaal wordt verteld in de tweede persoon enkelvoud. In mijn ogen een foute keuze van de auteur want je raakt het spoor bijster.

Opgeven doe ik niet snel maar toen ik bij blz. 58 kwam gaf ik het op. Heb zelden zo'n slecht boek (deels) gelezen. Zonde van mijn tijd.

Meer recensies van Shiva