De regel van drie

Silvie Leest 12 maart 2024
Eerst geloofde ik niet in De Regel van Drie. Niet meteen. Het was gewoon een verhaal waar iedereen het over had. Een gerucht dat mijn vriend had gehoord over een meisje genaamd Amy. Zij was geobsedeerd geraakt door het getal drie.

Ze was een jonge student met een leven vol ongeluk: haar ouders hadden zelfmoord gepleegd nadat haar zus was omgekomen bij een ongeval. Amy was ervan overtuigd dat dit betekende dat zij óók gedoemd was te sterven. Want volgens De Regel van Drie volgen drie tragedies elkaar altijd op.

Niemand gelooft zoiets natuurlijk. Maar het ergste van alles is dat ze echt is overleden.
Mijn vriend zei lachend: ‘Ila, slechte dingen gebeuren altijd in drieën,’ en hij heeft gelijk. Want deze keer komt De Regel van Drie achter mij aan, ook al doe ik er alles aan om het te voorkomen. En het ergste van alles? Als je dit leest, ben jij de volgende.

Voor @boekerij mocht ik dit verhaal al vooruit lezen en ik was hier ontzettend benieuwd naar!

'De regel van drie' is opgedeeld in verschillende delen. Elk deel wordt vanuit een ander personage verteld en zo begin je eerst met Amy. Dit deel vond ik ook meteen het meest duistere en mysterieuze van allemaal. Je leest over de zelfdoding van haar ouders, het dodelijk ongeluk van haar zus en uiteindelijk haar eigen angsten. Ze gelooft namelijk in 'De regel van drie' en ze weet zeker dat zij ook snel zal sterven.

Vervolgens maak je een sprongetje in de tijd en lees je over personages Ila en Eve. Zij zijn geïnteresseerd in de vreemde zaak van Amy en raken ook steeds meer betrokken bij 'De regel van drie'.

Ik kan hier niet teveel over vertellen vanwege de spoilers, maar dit is best een duister verhaal. Wel moet ik eerlijk toegeven dat het verhaal voor mij supergoed begon, maar daarna helaas toch wat afzwakte.

Het tempo neemt namelijk wat af en dan duurt het een hele tijd voordat er weer wat dingen gebeuren. Toch is de ontwikkeling wel heel interessant en ook de schrijfstijl beviel mij enorm goed!

Uiteindelijk ben ik een halve ster gezakt in mijn beoordeling, maar het was zeker leuk om eens gelezen te hebben!

Ik wil @boekerij heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,5 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest