Eindspel

Silvie Leest 21 februari 2024
Sanne maakt zich zorgen om haar oudere zus Lisa. Ze doet opeens dingen die ze normaal nooit zou doen en gaat om met mensen die totaal niet bij haar passen. Wat zou er aan de hand zijn? Moet ze er iets van zeggen?

Lisa vindt het ondertussen maar niks dat iedereen zich zo met haar bemoeit. Er is toch niemand die haar begrijpt. Behalve hij. Door hem voelt ze zich eindelijk eens sterk.

Sanne heeft er een heel slecht gevoel over en gaat op onderzoek uit. Hoe meer ze ontdekt, hoe meer ze het gevoel krijgt dat dit wel eens heel verkeerd kan aflopen…

'Eindspel' wordt vanuit drie verschillende personages verteld. Zo lees je vanuit Sanne. Ze heeft een zus, Lisa, waar ze zich druk om maakt. Ook lees je vanuit Lisa zelf en je merkt dat ze met zichzelf in de knoop zit. En dan is er nog een derde, onbekend, personage. Het lijkt erop dat hij geen goede bedoelingen heeft...

De afwisseling in personages was fijn en ik was vooral benieuwd naar hoe het met Lisa zou aflopen. Ze is namelijk een gevoelig en beinvloedbaar meisje en het gaat steeds slechter met haar. Ook vroeg ik mij af wie het derde personage zou zijn en wat zijn uiteindelijke intenties waren.

'Eindspel' bevat een actueel, realistisch en heftig onderwerp en ik denk dat veel jeugdige lezers dit zullen herkennen. Het verhaal las vlot, maar had misschien nog wat beter uitgewerkt kunnen worden. Ik zat namelijk nog met wat vragen.

Dit is een novelle en het bevat ongeveer honderd pagina's. Hierdoor ligt het tempo dus hoog en kreeg ik niet echt een connectie met de personages. Toch was het verhaal zeker wel interessant om eens gelezen te hebben.

Ik denk wel, dat als dit verhaal langer was geweest, ik het een hogere beoordeling had gegeven. Nu ging het voor mij toch allemaal net eventjes iets te snel, zeker met zo'n serieus onderwerp als dit. Maar de novelles van @kluitman zijn sowieso altijd boeiend en leuk om eens te lezen!

Beoordeling: 3,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest