Hoe ik mijn eigen moord oploste

Silvie Leest 11 maart 2024
Engeland, 1965. In het stadje Castle Knoll wordt het lot van de ­zeventienjarige Frances Adams bezegeld als een waarzegster haar toekomst voorspelt. Met haar wapperende gewaden, ­wierook en mystiek breng ze Frances het verschrikkelijke nieuws dat haar sterfdag niet vredig zal zijn, maar dat ze vermoord zal worden door iemand die ze kent. Zo begint voor Frances een leven vol gekonkel en plotten, om haar eigen moord te voorkomen.

Als haar achternicht Annie erachter komt dat Frances’ grootste angst is uitgekomen, wordt ze gedwongen deel te nemen aan de laatste grote wraakactie van haar oudtante. In Frances’ testament staat dat de persoon die haar moord oplost miljoenen erft en ze daagt een groep naasten, waaronder Annie, uit om aan de wereld te laten weten door wie Frances vermoord is en dat ze altijd gelijk had over haar toekomst. Kan Annie het mysterie ontrafelen en gerechtigheid vinden voor haar oudtante?

Een tijdje geleden verraste @boekerij mij met deze thriller en ik was heel erg benieuwd om dit verhaal te lezen!

Het boek begint met een hoofdstuk over Frances en haar vriendinnen. De toekomst van Frances wordt bezegeld door een waarzegster, en vanaf dan is Frances constant op haar hoede.

Vervolgens maak je een sprong naar het heden en lees je over Annie. Niet veel later wordt haar tante Frances dood aangetroffen. Annie heeft het dagboek van haar tante gekregen en probeert erachter te komen wie haar heeft vermoord.

Je leest ook cursief gedrukte hoofdstukken. Dit zijn de fragmenten uit het dagboek van Frances en deze vond ik erg interessant om te lezen. Je komt hierdoor namelijk steeds meer te weten over de situatie waarin Frances zich vroeger bevond.

De moord op Frances vindt al redelijk vroeg in het boek plaats, dus al snel begint de zoektocht naar de moordenaar. Het wordt niet heel erg spannend, maar het blijft wel interessant genoeg om verder te lezen.

De schrijfstijl vond ik ook erg prettig, dus dit was voor mij een aangename kennismaking met deze auteur.

Ik wil @boekerij / @bestofthrillers heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 3,5/4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest