Sensation Island

Silvie Leest 14 februari 2024
De jonge onderzoeksjournalist Puck gaat undercover bij het beruchte realityprogramma Sensation Island om te onderzoeken of de geruchten over manipulatie van kandidaten waar zijn. Dit seizoen moet het programma heftiger en spraakmakender worden dan ooit – maar ten koste van wat?

Puck belandt al snel in een maalstroom van leugens, verleiding en… moord? Welke geheimen verbergt de charismatische presentator Dennis? En hoever gaat de snoeiharde uitvoerend producent Kat om te scoren?

Zelf ben ik een enorme fan van reality-programma's, dus dit verhaal MOEST ik lezen.

'Sensation Island' wordt vanuit Puck en Kat verteld. De afwisseling van deze personages is erg fijn en al gauw lees je over de spanningen die tussen de crew heersen. Deze spanningen lopen dan ook steeds verder uit de hand...

Puck probeert ondertussen uit te zoeken of er bij deze reality-show spraken is van manipulatie, en hierdoor raakt ze steeds meer betrokken bij de vreselijke dingen die zich achter de schermen afspelen.

En dan wordt er iemand dood in het water gevonden. Is het een ongeluk of moord? Puck weet niet wie ze kan vertrouwen, maar ondertussen steekt verleiding voor haar ook steeds meer de kop op.

Er zitten een aantal spicy scènes in dit verhaal en even was ik bang dat dit het voor mij een beetje zou gaan verpesten. Gelukkig was dat niet zo, want ik vond de ontwikkelingen te leuk om te lezen!

Echt spannend wordt het niet, maar er spelen zoveel dingen tussen verschillende personages (zowel bij de crew als de deelnemers) en hierdoor bleef het boeiend om te lezen.

Ook vond ik dit verhaal behoorlijk realistisch, want je hoort wel vaker vreemde dingen die zich achter de schermen afspelen, dus dit zou zomaar ook echt kunnen gebeuren.

Thysia is zelf ook regisseur en eindredacteur voor verschillende reality-programma's. Ik moet zeggen dat ik haar als auteur heel prettig vind schrijven en ik kijk dan ook zeker uit naar het volgende deel van deze nieuwe serie 'Achter de schermen'. Het was voor mij dus een leuke kennismaking met deze nieuwe auteur!

Ik wil @xanderuitgevers heel erg bedanken voor het recensie-exemplaar!

Beoordeling: 4,0 ⭐️

Meer recensies van Silvie Leest