Een thriller zoals die hoort te zijn.

Soraya Latten 04 februari 2020
Sarah, een jonge aantrekkelijke professor moet het opnemen tegen haar beroemde baas die haar ziet als zijn volgende slachttoffer en lekkere hapje. Maar als Sarah de ontvoering van een meisje tegenhoudt krijgt ze een kans die ze nooit had zien aankomen. De vader van het meisje is een zakenman die over lijken gaat en hij wil haar baas wel laten verdwijnen, het enige wat Sarah hoeft te doen is 1 telefoontje te plegen van 29 seconden.

“‘Dus dat is mijn aanbod’ Hij legde de sigaar in een asbak en leunde naar voren, met zijn handen ineengeslagen op het bureaublad. ‘Je geeft me één naam, Eén persoon. En dan zal ik ervoor zorgen dat hij verdwijnt. Voor jou’”

Een boek zoals we hem gewend zijn van T.M. Logan! 29 seconden is een actuele, spannende en intrigerende thriller die je nog lang bij blijft. De karakters zijn goed uitgewerkt en hebben een eigen persoonlijkheid die zich gaandeweg het boek ontwikkelt. Het plot is spannend en onverwachts en in het boek zijn verschillende twists waardoor je continu nieuwsgierig blijft naar de volgende ontwikkelingen.

“Een paar seconden stilte, gevolgd door een elektronische vrouwenstem. ‘Dit nummer is niet in gebruik. Controleer het en probeer het opnieuw.’ Klik. Niets. Fronsend belde ze nog een keer. Weer hetzelfde bericht. Dit kan niet kloppen. Paniekerig controleerde ze de contactenlijst en de belgeschiedenis: één nummer, één telefoontje, van 29 seconden om 17.27”

In 29 seconden heeft het me too thema bewerkt tot een geweldig boek waarbij goed naar voren komt hoe moeilijk en beangstigend sommige situaties voor vrouwen zijn en hoe oneerlijk er soms wordt gehandeld in deze situaties. Ondanks dit heftige thema is het boek meeslepend en lees je het vlot uit. Het is makkelijk leesbaar en ook nadat je het boek hebt weggelegd kom je er weer makkelijk in. Doordat de personages zo levendig beschreven worden krijg je al gauw een band met ze en voel je je al snel onderdeel van het boek.
Ook de omgeving wordt door Logan beeldend beschreven zodat je het gevoel krijgt dat je op de locatie bent geweest en je het zo voor je ziet, hierbij heeft hij wel ruimte gelaten voor je eigen fantasie waardoor het niet boek niet een reeks uitgeschreven locaties omvat en je al snel je leeslust zou kunnen verliezen. Juist door deze schrijfstijl blijf je aandacht echt bij het boek en merk je dat je het liefst maar door blijft lezen.

Daarnaast is het gewoon jammer als je de laatste bladzijde hebt omgeslagen, het plot is goed doordacht en heeft zo’n unieke onverwachte uitkomst dat het nog lang in je hoofd blijft ronddwalen en je zelfs na een aantal dagen, weken zeker nog vaker dan eens aan dit boek zal terugdenken.

T.M. Logan was voordat hij begon met schrijven journalist. Zijn thrillers belanden steevast in de Engelse bestsellerlijsten en worden in vele talen vertaald. Hij woont samen met zijn vrouw en kinderen in Nottinghamshire.

Meer recensies van Soraya Latten