Een boek wat je raakt

Soraya Latten 08 oktober 2020
Lara vertrekt naar Londen om daar te helpen met het onderzoek naar een vermiste activiste, vanwege haar juridische achtergrond meer te weten komen dan de rest van de dierenactivisten en is daarom voor o.a. Sebastian een belangrijke toevoeging in het team. Maar Lara raakt bij haar onderzoek steeds dieper in de problemen en dan is er ook nog Colin, die bij de recherche werkt. Maar ook hij houdt dingen verborgen. Lukt het Lara om de waarheid boven tafel te krijgen

Opnieuw een huiveringwekkend verhaal van Janine Keijser! Net als haar vorige boek Rauw zit je direct in het boek en kan je niets anders dan doorlezen en je wat je tot de laatste bladzijde niet meer loslaat.

“Ik draaide me om. Een vriend van Paul, een maatje van me uit het activistenclubje waarmee ik een paar jaar eerder de dood in de ogen had gekeken tijdens een actie tegen een louche varkenshouder, zwaaide naar me.”

Dit tweede boek van Janine verwijst af en toe terug naar haar eerste boek, wat zich een paar jaar voor Beproevingen afspeelt en daardoor een aantal raakvlakken heeft, waaronder de hoofdpersoon (Yeahh we weten eindelijk haar naam), het is daarom vooral voor jezelf als lezer leuk om Rauw als eerst te lezen.
Ook is dit boek net als Rauw een ecothriller, wat inhoudt dat het boek milieuproblemen bespreekt.
De boeken van Janine gaan specifiek in op misbruik van dieren, dit zorgt voor heftige scènes die je als lezer van je stuk kunnen brengen maar waarvan het goed is om over na te denken.
Het boek leest ontzettend vlot weg en de karakters zijn voldoende uitgediept om ze echt te laten aanvoelen waardoor je meer met ze meeleeft bij de situaties die ze meemaken.
De boeken van Janine zijn aanraders voor thriller liefhebbers maar ook voor degene die eens iets anders willen lezer maar toch de spanning in het verhaal willen voelen.

Janine Keijser werkte enige tijd voor een klein advocatenkantoor toen ze besloot het roer om te gooien. Nu werkt ze voornamelijk met mishandelde en verwaarloosde dieren en probeert ze door middel van haar boeken mensen bewust te maken van de verschrikkelijke dingen die dieren mee moeten maken voor ons plezier.

Meer recensies van Soraya Latten