Spannend met een vleugje romantiek

Soraya Latten 11 juni 2020
Als Patricia wordt geconfronteerd met de woede van haar ex vlucht ze naar haar tante in Frankrijk, daar aangekomen gaat het land in lockdown. Eindelijk is ze veilig, toch?

“De dame achter het loket van het tankstation vroeg haar of ze een flacon desinfecterende handgel wilde kopen. Het kassakoopje. Alsof ik tijd heb om me daar druk over te maken, dacht ze. Ik heb te dealen met een groter gevaar. Een véél groter gevaar.”

Dit nieuwste boek van Noortje Brink is actueel en ontzettend spannend. Net als in Bloedhitte is de schrijfstijl van Noortje weer meeslepend en vlot waardoor je door het boek heen vliegt. Het boek had hierdoor nog wel veel langer mogen zijn want het is ontzettend jammer dat het boek zo snel alweer uit is.

De karakters heeft Noortje levendig weergegeven en de hoofdpersonen hebben een eigen persoonlijkheid gekregen waardoor ze echt aanvoelen voor de lezer en je je daardoor meer inleeft in hun situatie. Op meerdere momenten voel je echt de angst van Patricia, vooral deze momenten zorgen voor de nodige spanning.

Het boek wisselt tussen het heden, waarbij Patricia zich in Frankrijk bevindt, en het verleden waardoor je de relatie van Patricia en haar gewelddadige ex leert kennen. Doordat je steeds stukjes van dit verleden meekrijgt wordt je steeds nieuwsgieriger naar wat er precies is voorgevallen en hoe het zich in het heden verder ontwikkelt.

Wat erg leuk is aan de boeken van Noortje (ik las enkel Hotel van sneeuw niet maar verwacht dat het daar ook zo is) is dat ze een vleugje romantiek in haar boeken stopt, niet zoveel dat het de spanning wegneemt uit het boek maar net genoeg om het voor iedereen aantrekkelijk te maken.
Zeker een aanrader voor de thriller liefhebber, maar dus eigenlijk voor iedereen, die momenteel de corona periode probeert door te komen.

Noortje Brink woont met haar gezin in Nijmegen waar ze ook werd geboren. Ze houdt erg van wandelen en afspreken met vriendinnen. De lockdown is haar derde thriller, hiervoor schreef ze Bloedhitte en Hotel van sneeuw.

Meer recensies van Soraya Latten