Een beestachtig sprookje

Soraya Latten 18 maart 2020
** LET OP: Night Thinker is het tweede en laatste deel van Day Dreamer en kan spoilers bevatten over het eerste boek.**
Lora ontdekt steeds meer over het geheim van Bobby maar bij elke ontdekking brengt ze haar eigen leven steeds meer in gevaar. Zal ze uiteindelijk haar sprookje krijgen of wordt haar sprookje een nachtmerrie.

“Door de barstende hoofdpijn heb ik niet echt de kans gekregen alles op een rijtje te zetten. Maar Guy spreekt de meest angstaanjagende gedachte die door mijn hoofd spookt nu hardop uit. ‘Ik weet niet of je het beseft, maar geesten kunnen geen deuren op slot draaien en al helemaal niemand uit een raam duwen.’”

Ik was al om bij Day Dreamer maar Night Thinker heeft mijn liefde voor de schrijfstijl van Luna van Roosen alleen maar groter gemaakt! Net als in deel 1 bevat dit tweede en laatste deel elementen van verschillende sprookjes en heeft Luna ze op een unieke manier in dit boek verwerkt.

Er is geen moment in het boek waarop je denkt, alweer iets van een sprookje, en dit komt door de manier waarop Luna schrijft, alles komt natuurlijk over, het verhaal leest alsof het haar geen enkele moeite heeft gekost en dit draagt bij aan het leesplezier. Dit alles wordt versterkt door de prachtige illustraties en tekeningen die in het boek verwerkt zijn.

In Day Dreamer zat ons hoofd al vol theorieën over wat er aan de hand zou kunnen zijn met Bobby en dat gaat in Night Thinker nog even verder, want serieus wat heeft deze jongen te verbergen! Maar gelukkig krijgen we aan het einde van dit laatste deel wel alle antwoorden waarop we hadden gehoopt en meer.

“Ik dek net Rick de reuzenpanda toe met een dekentje van stro, wanneer Guy naast me komt zitten. ‘Ik heb hier ook jouw knuffeldier.’ ‘Toto!’ roep ik verrast uit en strek mijn armen naar hem uit. (Oeps foutje dat is Dorothé’s hondje uit de Wizard of Oz. Verkeerd boek.) ‘Ik bedoel: Henry!’”

Luna haar boek zit boordevol humor en geweldige ‘Oeps foutje.’ momenten dit maakt het boek makkelijk leesbaar en geeft je het gevoel alsof je eerder een dagboek leest dan een sprookjesverhaal, om dit situatie te creëren bij een sprookjes young adult boek is erg knap, vooral als je bedenkt dat dit Luna’s tweede boek is!

En dan moet ik toch nog even terugkomen op de prachtige omslag en illustraties, het boek is echt, van zowel binnen als van buiten, een plaatje om te zien en past perfect bij het romantische sprookje wat Luna vertelt (Ook super leuk natuurlijk dat er een maan op de cover staat aangezien Luna maan betekent). Ik vertrouw mij het boek zelf is al even mooi als de omslag waarmee je dit sprookje begint.

Luna van Roosen schrijft al vanaf jongs af aan en was altijd al gefascineerd door sprookjes. Met Day Dreamer en Night Thinker combineerde ze deze 2 liefdes door een magisch sprookjesboek te schrijven.

Meer recensies van Soraya Latten