Je leeft elke seconde met Esmee mee

Soraya Latten 26 augustus 2019
4 jaar geleden verdween Vera, de dochter van Esmee en Arend. Als vlak na de deze datum er opnieuw een meisje van Vera haar leeftijd verdwijnt en een ander meisje word terug gevonden weet Esmee zeker dat er een verband bestaat. De liefde tussen Esmee en haar man was al snel na de verdwijning bekoeld en als de geheime liefde van Esmee dankzij zijn beroep meer blijkt te weten over de verdwijning van Vera komt Esmee in actie. Ze zal hoe dan ook haar dochter terugvinden.

Jacqueline Coppens bewijst met Omdat ik je mis weer hoe goed onze Nederlandse auteurs zijn. Esmee wordt op een ijzersterke manier neergezet en vanaf het begin af aan leef je mee met deze wanhopige moeder die niets anders wil dan haar dochter terug in haar armen hebben. Ook haar relatie tot o.a. haar man, zoon en beste vriendin word op een realistische manier weergegeven waardoor het verhaal echt aanvoelt.
De afwisseling tussen het heden en het verleden en vooral tussen Esmee en de dader houdt het verhaal spannend en geeft je steeds net genoeg informatie om je aandacht te blijven vasthouden en je nieuwsgierig te maken na de afloop van dit verhaal.
Helaas blijven naar mijn idee er wel een paar vragen open en komen een paar ontwikkelingen wat rommelig tot stand.
Als je kijkt naar het hele boek is dit boek een goed opgebouwd spannend boek van Nederlandse bodem die een thrillerliefhebber zeker gelezen moet hebben.

Jacqueline Coppens, bekend door o.a. het boek Evenwicht, welke genomineerd werd voor de Coffee Company Book Award. Verder schreef ze meerdere korte verhalen die gepubliceerd werden in verschillende bundels. Naast schrijven heeft Coppens een eigen tekstbureau en schrijft ze columns voor Diabc.

Meer recensies van Soraya Latten