Een thriller die je tot op de laatste bladzijde verrast

Soraya Latten 08 juni 2019
De gescheiden Jeremy komt op een dag een oud klasgenoot tegen, na een kop koffie worden Jeremy en zijn vriendin Annet uitgenodigd voor een zeiltocht van Spitsbergen naar Nederland. Na even twijfelen besluit het stel om dit te doen en vertrekken ze naar Spitbergen, maar de leuke avontuurlijk reis die ze in gedachten hadden veranderd al snel in een nachtmerrie.

"Maar misschien is er niets aan de hand. Misschien ziet hij gewoon spoken. 'En misschien kunnen ijsberen vliegen,' mompelt hij."

Wat een verhaal! Pepper Kay brengt verschillende twists in dit verhaal waardoor je steeds weer op het verkeerde been word gezet. In het begin was ik ervan overtuigd dat ik wist hoe het ging eindigen en nu ik het boek uit heb en deze recensie schrijf ben ik nog aan het bijkomen van het einde.
De omgeving waarin het boek zich afspeelt is zo levendig beschreven dat je jezelf in Spitsbergen waant en de gevoelens van de personages worden op sommige momenten op zo'n mysterieuze manier beschreven dat je alleen maar door wil lezen!
Toch blijven je aan het einde van het boek met nog wat vragen zitten, ik kan alleen maar hopen dat dat betekend dat er een deel 2 van dit razend spannende boek komt.

Pepper Kay ontdekte in 2010 haar liefde voor het schrijven van verhalen, hiervoor is ze altijd met (ver)talen bezig geweest maar nooit zelf begonnen aan een boek. Inmiddels heeft ze al verschillende titels op haar naam staan, zo schreef ze een 5 delige SF-serie en heeft ze een tweedelig fantasie verhaal geschreven. Retour Spitsbergen is haar achtste boek en haar eerste boek in de categorie thriller en wat voor één!

Meer recensies van Soraya Latten