De toekomst is meeslepend.

StephanMakatita 28 februari 2024
Marketing 6.0 is het nieuwe boek van de (maar liefst!) 92-jarige marketingprominent Philip Kotler. Kotler wordt door de American Marketing Association ook wel de vader van de moderne marketing genoemd. Een mastodont met een oeuvre van ruim 90 boeken op zijn naam.

Een waardige opvolger

Eigenlijk had ik 6.0 niet zo snel verwacht, 5.0 is immers nog geen drie jaar oud. Toch maakt Kotler een mooie sprong en neemt hij ons mee in de volgende stap in marketing. Mijn recensie over Marketing 5.0. sloot ik af met de woorden: ‘Als ik over een toekomstig Marketing 6.0 filosofeer, dan gaat Kotler daarin een stapje verder en zoekt hij naar de integratie van marketing met andere wetenschappen én met het welzijn van de mens. Marketing bedrijven vanuit een holistische visie. Ik zie het wel voor me.’. Hoewel Kotler dat niet letterlijk doet, steekt hij 6.0 wel in vanuit een holistisch aspect op marketing zelf. En dat doet hij goed.

De hele recensie lees je hier:

Meer recensies van StephanMakatita