Marketing en leiderschapslessen uit de wereld van Sneeuwwitje

StephanMakatita 15 maart 2021
Alle streamingdiensten plussen tijdens corona, maar geen enkele trekt zoveel nieuwe abonnees als Disney. Hoe doen ze dat? Het antwoord geeft Disney-CEO Robert Iger in zijn boek The Ride of a Lifetime.

Nog nooit brachten we zoveel tijd door in een joggingbroek. Al 12 maanden zitten we thuis als gevolg van de coronacrisis. Waar de horeca vecht voor haar bestaan, draaien streamingdiensten hun beste jaar ooit; het aantal abonnees was nog nooit zo hoog. Dat geldt ook voor het nieuwste kanaal, Disney Plus. Telden ze in februari van vorig jaar nog 28 miljoen abonnees, in het vierde kwartaal van 2020 groeide dit aantal naar maar liefst 73,7 miljoen leden. Dat is een groei van 263%! Cijfers waar menig conglomeraat jaloers op is.

Toegegeven: àlle streamingsdiensten doen het goed tijdens corona, maar niet zo goed als Disney. En dat maakt nieuwsgierig. Hoe kan dat? Het antwoord krijgen we van Robert Iger in zijn boek The Ride of a Lifetime. Tot begin 2020 was hij de CEO van Disney. In zijn boek vertelt hij over zijn carrière voor en tijdens Disney. Hij laat zien hoe hij het bedrijf vorm heeft gegeven en verrijkt ons en passant met talloze leiderschaps- en marketinglessen.

Lees de volledige recensie hier: https://www.linkedin.com/pulse/marketing-en-leiderschapslessen-uit-de-wereld-van-makatita-msc-/

Meer recensies van StephanMakatita