Lezersrecensie
No Rules Rules: hoe Netflix zorgt voor de beste mensen op de juiste plek
Hoe zorg je ervoor dat je als organisatie relevant blijft voor je doelgroep? Dat je bedrijf permanent in de spotlight staat? Dat je als merk the talk of the town blijft? Marketing lijkt het logische antwoord op deze vragen. Maar Reed Hastings (CEO Netflix) en Erin Meyer (docent aan INSEAD) gooien het in No Rules Rules over een ander boeg: ze stellen de werknemers centraal. Het is dus feitelijk een HR-boek. Waar Reed zijn ervaringen en werkwijzen deelt, neemt Meyer de wetenschappelijke onderbouwing voor haar rekening. En dat is een uitstekende combinatie.
Anders dan de titel wellicht doet vermoeden, gaat dit dus niet over marketing. Toch raakt de inhoud marketing wel. Een gezond bedrijf dat relevant wil zijn voor de markt beweegt zich continu binnen deze drie pijlers: het houdt de visie met regelmaat tegen het licht; het monitort of de juiste technologie worden ingezet; en het zorgt voor de beste mensen op de juiste plek. Over deze laatste pijler gaat dit boek. Het toont de denkwijze en de implementatie op het gebied van personeelsmanagement van Hastings.
Lees de volledige recensie hier:
https://www.linkedin.com/pulse/rules-hoe-netflix-zorgt-voor-de-beste-mensen-op-plek-stephan/
Anders dan de titel wellicht doet vermoeden, gaat dit dus niet over marketing. Toch raakt de inhoud marketing wel. Een gezond bedrijf dat relevant wil zijn voor de markt beweegt zich continu binnen deze drie pijlers: het houdt de visie met regelmaat tegen het licht; het monitort of de juiste technologie worden ingezet; en het zorgt voor de beste mensen op de juiste plek. Over deze laatste pijler gaat dit boek. Het toont de denkwijze en de implementatie op het gebied van personeelsmanagement van Hastings.
Lees de volledige recensie hier:
https://www.linkedin.com/pulse/rules-hoe-netflix-zorgt-voor-de-beste-mensen-op-plek-stephan/
1
Reageer op deze recensie