The Social CEO: inspiratie en hulp voor CEO’s op social media

StephanMakatita 25 januari 2021
The Social CEO van Damian Corbet wil CEO’s en managers inspireren om social media te omarmen. Een samenvatting van Corbets belangrijkste inzichten en een recensie van het boek.

De meeste leidinggevenden zijn op social media als een vader die aan het dansen is op een feestje. Het ziet er aandoenlijk uit, je bent trots dat hij uit zijn comfortzone durft te stappen, maar toch heb je liever dat hij weer gaat zitten. Corbert wil ons in vier hoofdstukken laten zien hoe een CEO impact kan maken door het gebruik van social media. Hij doet dit niet alleen, maar samen met 28 andere auteurs. Je kan deze ook lezen op de website van Emerce (zie daarvoor bron 1 in de comments).

Leiders van grote organisaties maken relatief weinig gebruik van social media. Volgens Business Insider maakt 48% (bron 2) er gebruik van, maar volgens Forbes nog minder: 40%. Van deze CEO’s is slechts 12% (bron 3) actief op meerdere kanalen, terwijl toch uit onderzoek blijkt dat een CEO die via social media contact maakt met zijn of haar publiek authentiek en benaderbaar overkomt. Dit resulteert weer in de toename van het vertrouwen en de tevredenheid van het publiek (bron 4) en de directe relaties van de organisatie. Het is niet verrassend dat dit zich ook op financieel vlak uitbetaalt. Er valt nog wat te winnen dus.

Lees de volledige recensie hier: https://www.linkedin.com/pulse/social-ceo-inspiratie-en-hulp-voor-ceos-op-media-makatita-msc-

Meer recensies van StephanMakatita