StephanMakatita 11 januari 2021
Hoe gaat onze wereld veranderen door alle technologische disrupties? Succesauteurs Diamandis en Kotler schetsen een caleidoscopisch beeld van de nabije toekomst. Een recensie.

De ontwikkelingen in technologie gaan sneller dan iemand zich had kunnen voorstellen. In The Future is faster than you think schetsen Peter Diamandis Steven Kotler een routekaart naar onze nabije toekomst en onderzoeken ze hoe nieuwe technologieën zowel ons dagelijks leven als onze maatschappij zullen beïnvloeden. Eerder schreven dezelfde auteurs met Abundance en Bold al zeer succesvolle boeken over de wisselwerking tussen technologie en samenleving.

Caleidoscoop: mooie kleuren!

De auteurs behandelen tal van onderwerpen; hoe ver we zijn met artificial intelligence, avatars, holodeck, het 5G-netwerk, de stand van zaken in vakgebieden als klimaat, biotechnologie, healthcare, nano- en gentechnologie, voeding, educatie, retail, advertising, content en transport. Een hele hoop nieuwe kennis. Ondanks deze myriade aan informatie leest het boek heel lekker weg. De gemene deler van al deze innovaties die de revue passeren is het potentieel nut voor de toekomst.

Dit toekomstbeeld dat in het boek geschetst wordt lijkt op die van de wereld van de tekenfilm The Jetsons. Tegen die tijd maken wij collectief gebruik van vliegende auto’s. Er zijn robots die in onze keukens maaltijden verzorgen. Ons brein is direct aangesloten op het internet door microchips. We reizen in treinen die zich razendsnel voortbewegen in vacuüm buizen.En daar zit dan meteen ook een puntje van een kritiek.

Lees de volledige recensie hier: https://www.linkedin.com/pulse/dit-hoort-de-innovatieve-marketingmanager-basis-te-makatita-msc-/

Meer recensies van StephanMakatita