Dubbelleven

‘Dubbelleven’ verteld naar mijn mening een niet erg origineel verhaal, maar wel een belangrijk verhaal. Helaas komt het in de praktijk nog veel te vaak voor dat meisjes van jonge leeftijd voor oudere jongens vallen met een duister plan. Ook in ‘Dubbelleven’ valt Ivy voor een ‘verkeerde’ jongen en wordt hier zo in meegesleurd dat ze er uiteindelijk eigenlijk niet meer uit komt.

In het begin van het boek moest ik erg in het verhaal komen, maar na een tijdje wist het me vast te houden. De keuzes die Ivy maakte kon ik me soms over opwinden, omdat ik niet helemaal begrijp hoe je soms zo naïef kan zijn. Het boek heeft mij daarbij wel geleerd dat liefde blind kan maken, waardoor je verkeerde keuzes maakt.

De schrijfstijl van Chinouk Thijssen vond ik uiteraard weer heerlijk. Wat heeft ze een fijne schrijfstijl en ze heeft ervoor gezorgd dat ik ook dit boek weer in een ruk uitlas. Ondanks het moeizame begin van het boek heeft de fijne schrijfstijl ervoor gezorgd dat ik het uiteindelijk zeer snel uitlas.

Meer recensies van Kim Stikkelbroeck