Een grote villa, dat moet een onvergetelijke vakantie worden, toch…?

Kim Stikkelbroeck 05 november 2019
Eindexamenreis naar Spanje met je vrienden en vriendinnen. Een grote villa, dat moet een onvergetelijke vakantie worden, toch…?

Liv, Britt, Rosalie, Eva, Jack en Fabian gaan op examenreis naar de villa van Livs ouders in Spanje. Het geluk kan niet op. Enthousiast gaan ze op reis en komen ze aan in de villa. Zoals bij iedere examenreis wordt er veel gedronken op deze vakantie, maar dit lijkt de verhoudingen tussen de vrienden te beïnvloeden.

Wanneer de helft en het overtuigende deel van de groep besluit een nachtje te gaan kamperen in het nabijgelegen natuurgebied lijkt dit het begin van een verschrikkelijk avontuur. De slaapzakken en het eten wordt gepakt en ze vertrekken het bos in. Jack besluit dat ze een stukje van het pad af moeten, omdat ze dan niet gezien worden door de politie.

De avond verloopt rustig en sommige van de groep drinken een slokje te veel. Wanneer Fabian en Liv ruzie krijgen nadat Fabian zich heeft opgedrongen aan Liv loopt ze weg. Wanneer de groep wakker wordt is er geen spoor van Liv te bekennen. Waar is ze en wie heeft haar voor het laatst gezien?

Tijdens het kamperen gebeuren er angstaanjagende dingen die de jongeren enorm bang maken, overleven de jongeren het en wie kunnen ze nog vertrouwen?

‘Wild’ vond ik vergeleken met andere boeken van Mel Wallis de Vries tegenvallen. Dit kan in dit geval verschillende redenen hebben, moet ik erbij vernoemen. Ik heb dit boek als luisterboek geluisterd en ik heb de laatste weken ongeveer vier boeken van Mel Wallis de Vries gelezen. De boeken lijken op elkaar doordat ze vaak dezelfde opbouw en een onverwachts einde hebben.

Bij dit boek kon ik moeilijk een klik vinden met de personages, geen van de personages wist mij te raken en vast te houden. De opbouw van het verhaal is wederom prettig en goed geschreven.

Wat mij vooral tegenviel in dit boek was dat de gebeurtenissen te plotseling en zonder gevoel gebeurde naar mijn mening. Er werd niet uitvoerig omschreven wat de groep dacht en/of deed op het moment.

Ik vond het daarentegen wel heel sterk hoe de huidige tijd mee werd genomen in het verhaal. De tijd van smartphones en het vloggen. Het wordt gebruikt als middel om herinnerd te worden en dit vond ik mooi.

Nogmaals wil ik benoemen dat mijn mening beïnvloed kan zijn doordat ik het als luisterboek heb geluisterd en het verhaal daardoor toch anders overgebracht wordt.

Meer recensies van Kim Stikkelbroeck