Weer een heerlijke jeugdthriller van eigen bodem

Kim Stikkelbroeck 05 november 2019
Wanneer drie jongeren van dezelfde middelbare school kort na elkaar zelfmoord plegen lijkt er iets aan de hand te zijn, toch?

Leila heeft zichzelf opgehangen aan een balk in haar slaapkamer en is daarna, helaas te laat, gevonden door haar broer.
Niemand lijkt echt te weten wie Leila was en kijkt niet echt op van haar dood. Ook Kate leeft haar leven door na het verschrikkelijke nieuws. Ze maakt plezier met haar beste vriendinnen Britt en Milou. Wanneer ze het opneemt voor een brugklasser op school lijkt haar leven in een klap veranderd. Moet ze vrezen voor de jongen die ze aan heeft gesproken?

Yara en Romee gaan ook naar dezelfde school als Leila ging. Yara lijdt een normaal leven, maar wanneer ze verdachte briefjes ontvangt lijkt alles te veranderen. Ze wordt angstiger en Romee lijkt haar ook te laten vallen. snapseed-19Thuiskomen is voor Yara ook niet bepaald fijn, omdat haar moeder niets anders lijkt te doen dan haar commanderen. Is haar leven het nog wel waard om te blijven leven?

Wanneer Tess verhuisd naar Amsterdam voelt ze zich alleen en voelt er weinig voor om echt contact te zoeken met meiden in de omgeving. Op een dag krijgt Tess een handgeschreven briefje en voelt zich daarbij niet erg prettig. Wie zit er achter de briefjes en wat wil hij/zij van haar?

Ook dit was weer een zeer spannende jeugdthriller van Mel Wallis de Vries. Wat ik zo leuk vind aan de boeken van haar is dat je je in ieder boek afvraagt wie de dader is en dit je tot het einde vasthoudt.
Ook in dit boek is dit weer gelukt. In het verhaal gaat het over meisjes die totaal los van elkaar staan, maar toch hetzelfde meemaken. Ik krijg dan meteen vragen in mijn hoofd als; waarom gebeurt dit? Wat is het eventuele verband tussen de meiden?

Dit boek zorgde er weer voor dat ik hem in een ruk uitlas en mij ontzettend nieuwsgierig maakte naar het einde. Het einde heeft me ook weer blij verrast, omdat het geen enkele keer in mijn gedachten is geweest.
Een echte aanrader voor de fans van jeugdthrillers!

Meer recensies van Kim Stikkelbroeck