Onvoorspelbaar goed

Wanneer op een ochtend het zoontje (Zach) van een bekend schrijversduo verdwijnt lijkt de hele stad in rep en roer. Zach is niet het makkelijkste kind en wordt door zijn ouders ook wel eens omschreven als moeilijk. Soms zou het misschien makkelijker zijn om zonder hem te leven, maar hem laten verdwijnen zou een ouder nooit doen, toch?

Lisa en Cameron hebben wel eens gegrapt dat als er iemand weg zou kunnen komen met een moord, zij het wel zouden zijn. Ze hebben immers al zoveel succesvolle moorden gepleegd in hun boeken dat het een makkie zou moeten zijn. Echter neemt het publiek deze woorden serieus op het moment dat hun zoon vermist wordt. Zou een thrillerauteur de perfecte moord kunnen plegen?

Ik mocht ‘Kinderspel’ eerder lezen van @lsamsterdam dan vandaag, de dag waarop dit boek is verschenen. Dankjewel hiervoor, want wat heb ik genoten van dit boek.

Je leest het boek vanuit het perspectief van Cameron Murdoch, de vader van Zach en auteur van succesvolle thrillerboeken, en Kent, de rechercheur die bij de zaak van Zach betrokken is. Doordat je beide verhalen volgt, kon ik me goed inleven in het verhaal. Het werd heel echt en ik kon me in beide partijen constant verplaatsen.

Ik kon dit boek nauwelijks wegleggen. Ik heb het in een ruk uitgelezen. In het begin vond ik het allemaal vrij rap gaan en werkte je ook al snel naar een plot toe. Het leek erop dat de laatste bladzijdes niet zoveel meer zouden vertellen en redelijk voorspelbaar gingen zijn, maar dit waren ze totaal niet! Echt een aanrader als je van spannende en onvoorspelbare thrillers houdt.

Meer recensies van Kim Stikkelbroeck