Vermoorde onschuld

‘Vermoorde onschuld’ is een dun boek waardoor het een kort verhaal is. Het verhaal speelt zich af in het huis van bewaring en gaat over Stephan een 18 jarige jongen. In het verhaal komen heftige onderwerpen aan bod, zoals geweld, mishandeling en misbruik.

Het boek is geschreven voor jongeren en ik kan begrijpen waarom het allemaal in makkelijke taal is geschreven, maar toch miste ik heel wat in het verhaal. Het verhaal was naar mijn mening te kort, waardoor veel onderwerpen snel aan de kant werden geschoven. Dit vond ik jammer, omdat ik het verhaal op zich wel goed vond.

Ook miste ik de band met hoofdpersoon. Zijn gedachten en doen en laten werden beschreven, maar ook dit schoot te kort naar mijn mening. Om een band te kunnen creëren zou ik meer informatie over de persoon willen.

nogmaals vond ik het verhaal goed en je kreeg een redelijk beeld van hoe het in het huis van bewaring eraan toe kan gaan.

Meer recensies van Kim Stikkelbroeck