Agatha kan trots zijn!

Susanne 16 februari 2020
De monogrammoorden was een bijzondere kennismaking met de "opvolgster" van Agatha Christie, een beetje vreemd maar het boek deed uitkijken naar meer, de nieuwe erfgenaam vond ik zelf minder, beetje een teleurstelling, maar het mysterie van de drie kwarten is voor mij een klapper! Geweldig, het plot (vier mensen krijgen, los van elkaar, een brief waarin ze worden beschuldigd van de moord op Barnabas Pandy, ondertekend door Hercule Poirot, maar de speurder weet zelf van niets, hoe verzĂ­n je het??), de uitwerking, de kleine details, het einde waarin alles bijeenkomt en de slotbeschouwing. En dan zeker, na enig nadenken, de prachtige grote thema's als schuld, boete, vergeving en liefde. Gefeliciteerd Mrs. Sophie Hannah, het is je gelukt, dit is helemaal Hercule Poirot getild naar de 21e eeuw, de versie 2.0. Vier sterren, meer kon niet. Ga door, ga door, ik kijk nu al uit naar deel 4!!

Meer recensies van Susanne