Weer een bezoek aan de kleine bakkerij

Susanne 03 augustus 2020
Deel 2 en ja, het was weer genieten in de kleine bakkerij van Polly op het getijdeneiland Mount Polbearne. Wat heeft Polly het fijn: haar bakkerij loopt als een trein, ze woont met haar grote liefde Huckle en haar tamme papegaaiduiker Neil in een vuurtoren, dus wat kan er misgaan? Nou, toch wel een en ander. Mevrouw Manse, de eigenares van de kleine bakkerij overlijdt en dat heeft nogal wat gevolgen voor Polly, want nu gaat het eigendom van de kleine bakkerij over op de zus van mevrouw Manse en het is nog maar de vraag of die zo gek is op alle brood, broodjes, zoete broodjes en alle verrukkelijke broodexperimenten van Polly. Want lekker brood is fijn, maar brengt het genoeg op? Dan is er de komst van Selina op het eiland en dan blijkt dat Reuben weer eens een rare streek heeft uitgehaald, deze keer met nogal wat gevolgen voor hem en Kerensa. Dus het is zeker geen koek en ei. Voeg daarbij dat het boven Cornwall behoorlijk kan stormen, met alle gevolgen van dien. Kortom, ik heb het boek met veel plezier gelezen en wacht op deel 3. Oh ja, uiteraard staan achterin weer de nodige recepten.

Meer recensies van Susanne