Het verleden gaat nooit weg

Mallory en Rider groeien samen op in een pleeggezin vol huiselijk geweld. Rider probeert haar zoveel mogelijk te beschermen. Tot op de dag dat het niet meer lukt en ze elkaar uit het oog verliezen…
De afgelopen 4 jaar woont Mallory bij haar nieuwe pleegouders, waar ze het wel goed heeft. En die haar proberen te helpen haar jeugdtrauma’s te verwerken.
Als Mallory de volgende stap maakt en weer naar school gaat, ontmoet ze daar op de eerste dag Rider weer.

“Hij was de enige reden dat ik mijn jeugd had overleefd.”

Alle oude herinneringen komen bij beide weer boven, maar ook nieuwe gevoelens.
Kunnen ze elkaar helpen om tegen de demonen uit het verleden te strijden?

“En jij en ik hebben altijd zo gefunctioneerd samen. Ik heb hulp nodig. Jij… bent er voor me. Ik val uiteen. Jij zet me weer in elkaar. Ik heb nooit moeite gedaan om daar verandering in te brengen.”

Mallory is gevormd door haar jeugd en daardoor praat ze nauwelijks meer. Bij confrontaties houdt ze zich stil. Het is mooi en intrigerend om te lezen hoe het haar heeft gevormd en hoe ze zich verder gaat en wil ontwikkelen.
Bij Rider komt dat later op gang, maar ook hem gun je voorspoed.
Ze proberen de nare herinneringen een plek te geven en hun relatie een kans te geven. Maar het blijft de vraag of ze ook samen die nieuwe weg kunnen vinden.

Een mooie YA met heftige thema’s zoals huiselijk geweld, verwaarlozing, vooroordelen, maar ook vol liefde en vriendschap.

Meer recensies van Suzanne Verheem-Kwak