Zelfontdekking

Tamara 29 maart 2024
Wat heb ik genoten van dit boek. Ik kende Vita Sackville-West enkel als de goede vriendin en minnares van Virginia Woolf, en was als Woolf-fan, wel getriggerd om iets van haar hand te lezen. Dat werd dit boekje "All Passion Spent", over een voorname dame "Lady Slane" die als 88-jarige door het overlijden van haar bekende, voorname en door iedereen gewaardeerde echtgenoot, alleen verder door het leven moet. Gelukkig staan haar kinderen klaar om dit alles in goede banen te leiden, maar dat is buiten Lady Slane zelf gerekend.

Ik heb enorm genoten van dit feministisch verhaal, van de kleurrijke personages, en de levenswijsheden van Lady Slane. Geschreven in een vlotte en toegankelijke schrijfstijl, met humor en sprankel, nodigt dit zeker uit om ook haar andere werken zoals "The Edwardians" te gaan ontdekken.

Meer recensies van Tamara