Interessant en meeslepend

Tessa Droge 25 juni 2019
Neli Panka en haar team worden op een lugubere zaak gezet met twee doden. De verdachte laat weinig sporen na dus het is een lastige zaak.
Ex-commando en veiligheidsadviseur Hamer gaat ook aan de zaak werken. Neli heeft een kijkje op hem en vertrouwd hem niet. Als er niet snel daarna weer twee doden zijn op dezelfde manier als de eerste twee wordt gedacht aan een seriemoordenaar. Ondertussen krijgt Neli pakketjes en mails van de verdachte die veel over zowel Neli als Hamer blijkt te weten. Neli denkt dat er een lek in haar team zit. Hamer gaat ondertussen verder met zoeken en komt in het verleden uit bij Srebrenica wat een verband schijnt te zijn tussen de slachtoffers. Neli moet Hamer toch meer zien te vertrouwen maar het blijft lastig. Met gevaar voor eigen leven gaan ze verder met de zaak die uiteindelijk een bijzonder slot heeft.

Een verhaal met een verleden dat het soms wat lastig lezen maakt met de vele namen die voorkomen. Wel een interessant boek wat mij wat meer vertelt heeft hoe het er aan toe gaat in o.a. Srebrenica. De dader had ik al vrij snel voor ogen dat het verhaal wat minder spannend maakte voor mij. Maar voor een eerste boek van Johan Andersen vind ik het goed in elkaar zitten en raad ik het ook zeker aan om te lezen.

Meer recensies van Tessa Droge