Boek met humor

Tessa Droge 01 februari 2020
Weigevoel gaat over Dena en Grietje die samen in de wei staan. Dena is in dit geval de hoofdgeit, want het verhaal draait om haar. Dena geeft onbedoeld adviezen aan voorbijgangers en elke avond post ze iets op Instagram wat ze die dag beleefd heeft. Als Sarah Dena ontdekt ontstaat de geitenyoga en wordt dit steeds populairder. Dena verschijnt op tv, BN'ers komen langs bij haar en als Dena een TED Talk geeft is het hek van de dam en hebben zij en Grietje geen rust meer. Busladingen vol toeristen maar soms ook angstige situaties maken het er voor Dena en Grietje niet makkelijker op. Er wordt over gedacht om de geiten weg te halen van hun vertrouwde weitje maar gaat dit ook gebeuren?

Het boek is op een grappige manier geschreven en vooral de insta quotes zijn erg leuk. Het is een boek die je niet in één keer uitleest maar steeds tussendoor even een paar hoofdstukken. Ik heb erg genoten van het boek en vooral de grappige woorden met het woord geit erin zoals gekkig-geit, gezellig-geit, oh my goat, kwaligeit, vrijheid blij-geit zal ik niet snel meer vergeten.

Meer recensies van Tessa Droge