Mysterieus met spanning en feelgood

Tessa Droge 04 mei 2020
Als Maud een bericht krijgt van haar tante Josie uit Ierland dat ze iets belangrijks te vertellen heeft twijfelt Maud geen moment en vertrekt naar Ierland. Ze is het leven in Nederland toch een beetje zat vanwege o.a. een gebroken relatie dus wat avontuur kan ze wel gebruiken. Als ze bij het grote witte huis van tante Josie aankomt is het er een drukte van jewelste. Er is wat ergs gebeurd en dat besluit Maud om langer te blijven dan in eerste instantie de bedoeling was. Ze komt in een rollercoaster terecht met gebeurtenissen uit het verleden, het heden en de toekomst. Er zijn twee mannen die om haar strijden en de piraterij en het mysterieuze Ierland maken dit boek een genot om te lezen.

De cover van het boek is het huis waar het grotendeels om draait in het boek. Hier zijn dingen gebeurd die Maud moet zien te achterhalen. De beeldende verhaallijn trekt je echt mee in het verhaal. Ierland heeft mij echt nieuwsgierig gemaakt. Er zit deels spanning in het verhaal maar ook veel feelgood wat het een goede combinatie maakt. Het boek is onderverdeeld in vier delen waarbij elk deel start met een mooi citaat van een bekend persoon. Elk hoofdstuk heeft ook een titel wat je tegenwoordig niet veel meer ziet. Een goed boek als je wel houdt van een beetje mysterie.

Meer recensies van Tessa Droge