Belle, rozen en... een beest!

Tessa 31 december 2022
Isabelle Allard studeert en is tussentijds stagiaire bij het Instituut voor zeldzame en exotische ziekten, waar haar vader het hoofd van is.
Als op een dag een patient met een vreemde ziekte opgenomen wordt maar ook een gekende uit haar verleden opduikt is dit het begin van de ontdekking van haar ware identiteit.
Isabelle blijkt namelijk niet puur menselijk te zijn en stamt af van Fae. Mystieke wezens uit een magische wereld.
Ze voelt zich beschermend en aangetrokken tot de nieuwe patient en moet zichzelf toch openstellen naar de nieuwe wereld toe. Ook haar vader moet leren omgaan met deze verandering en de mensen in haar nabije omgeving blijken veelal ook niet te zijn wie ze zeggen te zijn.

De roos. Mijn lievelingsbloem. En laat nu ook een pracht van een roos op de cover staan! Dit is meteen wat mij aantrok toen ik de nieuwe recensieboeken te zien kreeg. De samenvatting op de achterflap was daarbij ook een schot in de roos (see what i did there!) en het geheel is een heel tof verhaal over een jonge meid die haar leven dacht op de rails te hebben maar door één enkele persoon plots haar hele wereld ziet draaien.
Door de korte hoofdstukken en de mooie vormgeving is dit ook weer een boek dat enorm vlot wegleest. Ik blijf het zeggen, Hamley Books verwent ons telkens weer en dat mag intussen wel hun visitekaartje genoemd worden.

Voor mij persoonlijk mocht er gerust nog iets dieper ingegaan zijn in die magische wereld van de Fae, maar misschien komt dit nog in het vervolg?

Dit boek is het eerste stuk in een nieuw reeks, en dit is alvast een mooie opener dat mij heel nieuwsgierig heeft gemaakt!

Meer recensies van Tessa