Kraaidorp gaat terug in de tijd.

Tessa 12 juni 2022
‘Het vervloekte dorp’ – Sandra J Paul
Quinten is terug. En hoe!
Zijn dorp, Kraaidorp, wordt door een vloek teruggedraaid naar het jaar 1621. De inwoners van Kraaidorp hebben geen herinneringen aan het heden en met zijn allen werken ze hard om hun heer en meester tevreden te maken.
Toch zou dit niet zo moeten zijn en op dit moment is er maar één iemand die dit ook beseft.
Is er een mogelijkheid om de vloek te doorbreken en terug te keren naar het heden, of zit iedereen vast in 1621? Quinten moet vertrouwen op enkele mensen waar hij liever zo ver mogelijk van uit de buurt blijft en moet diep in zichzelf reiken om de magie en de moed te zoeken om Kraaidorp te redden.

Wat een heerlijk boek is dit weer! Wat hou ik van deze reeks, van Quinten, zijn familie en zijn vrienden! Ik kan bijna niet geloven dat dit het laatste boek in de reeks is.

Waar het soms moeilijk is om de interesse te blijven behouden doorheen een reeks met meer dan drie boeken blijf je in deze reeks met veel plezier lezen!
Sandra houdt zonder moeite de lezer vast door haar mooie manier van schrijven. Hoe wanhopiger sommige personages worden, hoe harder ik de wanhoop binnenin voel. Zijn ze blij, positief of euforisch, dan is het zo mooi omschreven dat ik het ook voel. Letterlijk de kracht van het geschreven woord! Giet dat dan nog in een uniek en magisch verhaal en je krijgt een jeugdboek dat ook door volwassenen verslind kan worden!
Van de boeken in de Kraaidorp reeks zou een mooie tv serie zeker niet misstaan!

Meer recensies van Tessa