Een gebroken samenleving

Tessa 05 juni 2022

Nimue wordt 18 en zoals iedere vrouw in Atlantis die volwassen wordt moet ze het gevreesde examen afleggen.
Dat examen is bepalend voor de verdere toekomst van de meisjes. Maar wat gebeurt er met de meisjes die nie slagen?

Omdat het verhaal eigenlijk zowat direct begint en ik geen spoilers wil geven houd ik het bij een korte recensie. Het zou spijtig zijn als zo'n geweldig goed verhaal hierdoor een domper krijgt.
Want geloof me, dit verhaal loopt helemaal anders dan ik had verwacht maar enkel in de positieve zin! Wat een geweldige verhaallijn zit hier in! Fantastisch uitgeschreven personages, een setting om U tegen te zeggen en een emotionele rollercoaster doorheen heel het boek.
Één puntje van kritiek wil ik wel meegeven. De titel ´Wereld zonder water´ wil de lezer voorbereiden op een waterschaarste maar dit komt niet zo uitgebreid aan bod in het verhaal. Hier had de auteur misschien iets dieper mogen in uitbreiden.

Op de achterflap staat dat dit een eerste deel van een tweeluik is. Dan begin ik nu al af te tellen naar dit tweede deel!

Meer recensies van Tessa