Tienke 17 juli 2019
Mijn eerste "echte" boek dat ik krijg via het thrillerabonnement van uitgeverij Bruna. Dus dan weet je van tevoren dat het om een debuut gaat.

Het boek is Spaans, speelt ook in een Spaans dorpje en maakt dan ook gebruik van vele Spaanse namen. Soms is het heel even puzzelen hoe al die namen ook alweer bij elkaar horen. Wat mij niet duidelijk was, was dat een deel van het verhaal zich in het verleden afspeelt... Dit staat wel gewoon netjes bij elk hoofdstuk vermeldt hoor, maar daar had ik dus overheen gelezen.

Ik vond het eerste deel van het boek een beetje traag. Er werd al wel gemoord, maar verder kwam je als lezer nog niet veel verder. De omslag kwam voor mij na de helft van het boek. Ineens kon ik het niet meer weg leggen en ik heb dan ook bijna een hele nacht door gelezen tot ik weer bij een iets rustiger stukje kwam waardoor ik een paar uur slaap kon pakken.

Ondanks dat het een trilogie is blijven er weinig vragen over aan het eind van dit eerste boek. Hooguit de vraag hoe de persoonlijke relaties tussen de verschillende hoofdpersonen zich verder gaan ontwikkelen. Toch ben ik nieuwsgierig naar het tweede deel. Dus als dat in november uit komt is de kans groot dat ik die wel ga lezen.

Meer recensies van Tienke