Ibiza en de jaren tachtig

Truus Heijnen 01 mei 2015
De schrijfster van dit boek is opgegroeid op dit eiland en dat is heel goed te merken. Ze beschrijft Ibiza zo mooi, met details over het landschap, de mensen die er wonen, hun gebruiken enz.

Het verhaal gaat over Marianne die alleen in het huis van haar vader woont. Haar vader zit in een gevangenis in het buitenland en haar moeder woont op een ander eiland.
Marianne leeft erop los. Ze rijdt motor zonder rijbewijs, drinkt veel en gebruikt drugs.
Op een dag ontmoet ze een Guardia Civil en ze kan hem niet meer vergeten. Een tijdje later ontmoet ze hem weer en dan laat hij haar helemaal niet meer los. Ze fantaseert over veel over hem. Uiteindelijk is die fantasie geen werkelijkheid.
Marianne komt stoer over, maar eigenlijk is het een meisje dat op zoek is naar liefde en een thuis. Haar emoties worden goed beschreven.
Het plot vond ik verrassend.

Meer recensies van Truus Heijnen