Prachtig verhaal

Truus Heijnen 12 maart 2024
Ann Napolitano is een Amerikaanse auteur. Met de roman Lieve Edward is ze internationaal doorgebroken. Ze woont in Brooklyn, New York.
Haar nieuwste roman Je bent prachtig werd meteen New York Times bestseller.
In Nederland is de roman uitgegeven door uitgeverij Luitingh-Sijthoff. Maya Denneman zorgde voor de vertaling.

Je bent prachtig vertelt het verhaal van de familie Padavano. Het is een zeer hechte familie die bestaat uit vader Charlie, moeder Rose en de vier zussen Julia, Sylvie en de tweeling Cecelia en Emeline. Wanneer Julia trouwt met de introverte William verandert alles. Er ontstaat een familiebreuk en de zussen en hun moeder gaan elk hun eigen weg. Door een treurige gebeurtenis 25 jaar later vindt de hele familie elkaar weer en beseffen ze dat de familieband sterk is. Ze hebben elkaar nodig.

De hoofdpersonen zijn William, Julia, Sylvie en Alice. In aparte hoofdstukken wordt hun leven en hun gedachten beschreven. Het verhaal is zo mooi geschreven dat het een diepe indruk op me heeft gemaakt. Je word helemaal mee getrokken in het leven van de personages, hun gedachten, hun onzekerheden, hun liefde voor elkaar, Zoals het zo vaak gaat werd deze liefde niet altijd getoond maar als het nodig is, staat men klaar voor elkaar.
Deze familie ontroerde me. Deze familie is prachtig!

Ik geef dit boek de volle 5 sterren.

Meer recensies van Truus Heijnen