Heerlijk spannend!

Truus Heijnen 11 juli 2023
Heeft iemand Charlotte Salter gezien? is het nieuwste boek van het echtpaar Nicci Gerard en Sean French, beter bekend als Nicci French. Met hun thrillers staan ze al vijfentwintig jaar aan de top.

Het boek gaat over de familie Salter een gezin met vier kinderen wier moeder Charlotte plotseling is verdwenen. Het verhaal bestaat uit drie delen. Het eerste deelt speelt zich af in 1990 toen Charlotte verdween en een man verdronk. Het tweede deel gaat verder in 2022. De kinderen komen bij elkaar om hun ouderlijk huis leeg te halen omdat hun vader naar een verzorgingstehuis gaat. Wanneer er weer een dode te betreuren valt, worden de onderzoeken uit 1990 heropend. Inspecteur Maud O’Connor wordt ingeschakeld en zij vermoed dat de drie zaken met elkaar te maken hebben. Ze gaat tot het uiterste om tot een oplossing te komen.

Meteen nadat ik de intro had gelezen werd ik in het verhaal gezogen. Ik leefde mee met alle kinderen die hun moeder misten en wier vader verdronk. Dat was met veel gevoel beschreven en raakte me.
De spanning was heel goed opgebouwd. Het ene moment dacht ik de dader te kennen en even later was ik aan het twijfelen. Daardoor wou ik steeds verder lezen en kon ik het boek moeilijk weg leggen. De plot had ik niet verwacht en was een verrassing voor me.

Kortom, een echte Nicci French die ik iedereen aanraad.
Ik geef het boek de volle vijf sterren!

Meer recensies van Truus Heijnen