Gebonden in duister

Ursula Visser 10 oktober 2023 Auteur
3,5 ster

De eerste kennismaking met Lillith in Gebonden in Duister verliep niet zo soepel voor mij; ik ergerde me nogal aan Lilliths uitspattingen en verbaasde me erover hoe gemakkelijk Ghalatea over Lilliths misdaden stapte en haar in bescherming nam. Toch was dit ook wat me nieuwsgierig maakte, want waarom heeft Lillith zulke uitbarstingen en waarom is Ghalatea zo goedgelovig?

Lillith is van jongs af aan opgegroeid met een missie: gehoorzamen aan haar meester Kasimihr. Toch vlucht ze van hem weg en als ze gevangen wordt genomen is haar leven er niet echt op vooruit gegaan. Haar emoties zijn niet stabiel en haar vlucht heeft haar niet gebracht waar ze op hoopt. Op dit punt in het verhaal is de steun van Ghalatea beslissend. Lillith probeert er het beste van te maken en dat levert verrassende resultaten op.

Langzaam maar zeker leerde ik iedereen beter kennen.

De magiër Ferhdassar bijvoorbeeld; een geslepen vent die iedereen beïnvloeden wil en zodra hij zijn pijlen op Lillith richt is zij onder de indruk van hem. Lillith geeft echter niet gemakkelijk haar vertrouwen. Daarom verbaasde het me dat het Chrys wel snel lukt. Hier had ik graag iets meer van Lilliths diepere gedachten willen weten.

Het laatste kwart van het boek was spannend, had veel diepgang en puzzelstukjes vielen op hun plek.

Deel 2 wil ik zeker gaan lezen!

Meer recensies van Ursula Visser