Lukt het van je eiland af te komen?

uschi 27 december 2021
De titel doet je wellicht een beetje huiveren maar dit boek biedt een prettige leeservaring voor jong en oud. Het maakt nieuwsgierig of de vloek om het eiland te verlaten lukt. En dat eiland verlaten kun je letterlijk en figuurlijk nemen.

De zusjes Betty, Charlie en Flis krijgen van hun grootmoeder te horen dat er in het verleden een vloek in uitgesproken over de vrouwelijke kant van de familie. Zij kunnen het eiland niet verlaten zonder te sterven binnen enkele uren. Op zoek naar de geschiedenis van deze vloek moeten de zussen buiten de geëigende paden treden met een aantal obscure personen in hun gevolg.

Het boek nodigt je uit met een prachtige kaft en een leuk woord vooraf door de vertaalster. De personages zijn krachtig neergezet en gaan snel leven in je hoofd. Je ziet als het ware de film met de nodige magie voor je ogen afspelen. Soms vroeg ik me wel af of alles voor de doelgroep goed te volgen was.

Mijn eigen leeseiland - de bank met een thermoskan thee op een regenachtige zondag- heb ik enkele uren moeilijk kunnen verlaten.

Meer recensies van uschi