Hoe eindigt het?

uschi 28 oktober 2022
Nee dat ga ik natuurlijk niet prijs geven in deze recensie. Hiervoor moet je dit boek zelf lezen. Het is verrassend makkelijk en eenvoudig geschreven maar er is zeker een diepere laag aanwezig in dit bij vlagen humoristisch boek. De vraag die tijdens het lezen bij mij vaak oppopte is ' waar eindigt dit?'

Een kunstenaar aan het eind van zijn leven laat zijn kinderen tijdens een reis naar de Alpen weten waar hij graag begraven wil worden. Deze wens willen de kinderen - met enige tegenzin - wel invullen maar hiervoor moet een hele trukendoos open. Wat zegt dit gegeven over hun relatie en de mensen bij wie ze ten rade gaan?

De mensen die relevant zijn en zijn geweest in zijn leven geven allemaal een eigen stukje van zijn leven weer. Zijn mislukte huwelijk, zijn relatie met de kinderen en zijn werk.

Het boek leest makkelijk en je kunt je goed voorstellen dat er scènes zijn die uitermate geschikt zijn voor een film.

Meer recensies van uschi