Pageturner

Boekenmening 22 januari 2024
Na haar scheiding belanden Jacqueline en haar dochter Lois in Enkhuizen. Het kost haar moeite om zich aan te passen aan haar nieuwe levensstijl. Als Lois met haar beste vriendin Floor een paar dagen naar Middelburg op vakantie wil, laat ze hen zonder meer gaan, overtuigd dat het goed zal zijn voor haar dochter. Dan verdwijnen Lois en haar vriendin van de aardbodem. Later wordt Floor dood gevonden in Amsterdam. De politie gaat ervan uit dat de meisjes met
‘verkeerde vriendjes’ zijn omgegaan. Jacqueline gelooft het niet en gaat op zoek naar haar dochter. Ze belandt in een wereld van drugs en criminaliteit.

Maar wat heeft de verdwijning van haar dochter te maken met haar eigen verleden?

Nadat haar dochter verdwijnt met haar vriendin Floor is Jacqueline in alle staten. Angela de moeder van Floor vind het allemaal een beetje overdreven hoe Jacqueline reageert. Als na een week de meiden nog niet terug zijn gaan ze aangifte doen. Daar worden ze niet echt serieus genomen. Maar als Floor dood opduikt krijgt de zaak een andere wending.

Je leest over Jacqueline haar verleden. Wat verschrikkelijk is. En helaas voor sommige vrouwen de werkelijkheid. Hier wordt uitgebreid op in gegaan. Dat had voor mij iets korter gekund. Maar voor het verdere verloop van het verhaal, maakt het veel duidelijk.

Je leest over Lois. De verwarring, de angst alle gevoelens zijn zo goed weergegeven, dat je het zelf bijna voelt.

Het verhaal leest vlot door en het einde zit goed in elkaar. Met diverse plotwendingen al had ik wel door welke kant het op ging.

De cover vind ik goed bij het verhaal passen. Duister met een vrouw die met angst kijkt op het moment dat ze wordt gegrepen.

Meer recensies van Boekenmening