De sekte

Boekenmening 07 februari 2024
Een broer en zus ontsnappen uit een sekte vol geweld. In de sekte worden ze gebruikt als handelswaar en moeten alles doen om te overleven. Er zijn verschillende lagen: één, twee en drie. De laagste is drie, waar Sasia en Brent wonen. Ze hebben er genoeg van. De Baas genaamd Borke wil trouwen met Sasia en accepteert geen nee. Hij zet de achtervolging in, met alle gevolgen van dien.

In het boek wordt je meegenomen door Lianne die wordt ontvoerd. Ze eindigt in een sekte waar ze wordt gehouden als slaaf en broedmachine. Jaren later wordt ook haar zus Marscha ontvoerd om haar in toom te houden.
Marscha is al gauw zwanger van Brent en later ook van Sasia. Deze groeien op in de laagste laag van de sekte. Als Sasia wordt gedwongen om met Borke te trouwen is de maat vol en doen ze er alles aan om te ontsnappen. Dit is niet zomaar gebeurt en zeker niet zonder vergaande gevolgen.

Intussen lezen we over Lena een rechercheur die het niet kan loslaten dat Lianne en Marscha van de bodem lijken te zijn verdwenen.

Het verhaal leest makkelijk weg. De emoties zijn goed beschreven waardoor je erg mee voelt met de karakters.
De ontknoping is een rollercoaster. En het blijft boeien tot het eind.

De cover vind ik erg passen bij het verhaal. Zo achter een hek waar je achter gesloten zit.
Een verhaal dat goed de snelheid erin houdt.
5⭐

Meer recensies van Boekenmening