Stop moet zoeken als je iets wil vinden

veravb 22 januari 2020
Vincent vormt een koppel met Kim, ze hebben het goed en zullen gaan trouwen. Wanneer hij door een reisbrochure bladert om een huwelijksreis te zoeken ziet hij op een foto van een oord in Spanje, zijn doodgewaande broer Menno staan. Overtuigd van zijn gelijk, trekt hij naar de plaats om zijn broer te zoeken. Een straatartieste helpt hem daarmee, meer met levenswijsheden dan met echte tips. Al heeft ze wel gelijk dat je moet ophouden moet zoeken wanneer je iets wil vinden.
Vincent gaat erg op in zijn zoektocht en verliest het thuisfront uit het oog waardoor hij daar ook een en ander mist.
Tussendoor krijg je een verhaal van Vincent en Menno als kinderen, tot het moment dat hij verdwenen is.

Een aardig boek met veel tegeltjeswijsheden. Vincent lijkt me een of andere aandoening te hebben want hij telt veel, maakt lijstjes en heeft een grote kennis van statistiek, iets wat hij op alles in zijn dagelijkse leven toepast. Ik denk dat hij vooral zichzelf gevonden heeft.

Meer recensies van veravb