Verrassend mooi geschreven, meeslepend, dramatisch, met een beetje humor

vero13 25 juni 2020
De korte inhoud sprak me aan, maar voor de rest was alles 1 groot vraagteken.
In het boek volgen we het hoofdpersonage Lys. We leren haar omgeving kennen, haar familie, vrienden,... Wat mij enorm aansprak, is de manier waarop het wordt verteld. We worden meegesleurd in haar emoties, haar pijn en zelfs haar gedachten. dit geeft soms hilarische stukjes, soms cru en soms heel gevat. Dit geeft een unieke kijk , waardoor je echt meeleeft en sympathie krijgt voor haar.
Doordat ieder hoofdstuk wordt aangeduid met een datum, is het gemakkelijk te volgen.
Het is geen klassieke thriller, waar de rechercheurs constant op zoek gaan naar de dader, maar het verhaal zweeft tussen enigszins het leven van Lys en haar eigen problemen en anderszijds de moorden die gepleegd worden, maar waar geen echte focus op ligt.
Door de schrijfstijl ben je zo begaan en wordt je meegesleurd in het verhaal en alle ellende. Het is een beetje als een bloedzuiger, waar je niet gemakkelijk van af komt.
En als je denkt het door te hebben, dan begint het volgende deel.
Heel leuk, spannend verhaal, met af en toe een leuke draai, heel mooi geschreven, heel beeldend geschreven soms, en een verrassend einde! een echte pageturner voor mij!
Ik heb genoten van het boek, was helaas in 1 dag uit!
Voor mij toch een mooie 5 sterren!!!

Meer recensies van vero13