Goede thriller!

De ondertitel (Een advocaat en haar kind worden bedreigd. Ze moeten verdwijnen), de titel en de cover maakten me nieuwsgierig naar het verhaal. De flaptekst is prikkelend. Er staat precies genoeg informatie om de lezer nieuwsgierig te maken.

Max van Olden heeft een goede stijl. Het is vlot en krachtig. De hoofdstukken zijn kort en zorgen voor veel vaart in de thriller.

Het plot lijkt heel simpel, maar schijn bedriegt. Het zit zo goed in elkaar! Deze eenvoudigheid zie je ook terug bij de personages. Toch blijken de personages uit meerdere lagen te bestaan en heeft het verhaal veel diepgang. Riemke is lastig te doorgronden en soms snapte ik haar niet. Nils steelt je hart. Hij is zo onbevangen.

Er is één actie (sorry geen spoilers) die ik niet begrijp. Deze actie past totaal niet bij de rest van de thriller. De actie was ongeloofwaardig, terwijl de rest van het verhaal wel geloofwaardig was. Dat vond ik jammer.

De laatste pagina’s zijn gruwelijk spannend. Het verhaal moet dan uit…

Deze recensie verscheen eerst op Veronique's Boekenhoekje!

Meer recensies van Veronique Janssen