Originele invalshoeken

Veronique Janssen 08 januari 2020
In zijn boek, ‘Kathmandu Hipsters’ leerde ik de mooie stijl van Peter Mabelus al kennen. In ‘Hoe ik liefde vergat te geven’ is dat niet anders. Sommige verhalen zijn pareltjes op zich en de poëtische stijl van Peter is bijzonder. Soms is het wel een tikkeltje apart.

In de verhalen zoekt Peter regelmatig het randje op. (En ja, soms gaat hij erover heen.) Hier is lef voor nodig.

De verhalen hebben allerlei originele invalshoeken. Hij schrijft over allerlei soorten liefde en soms komt er een vrijpartij voorbij. Je voelt je echter geen moment ongemakkelijk.

Daarnaast interviewt Peter zichzelf in drie delen. Heel origineel. Soms komt er een heerlijk cliché langs. Sommige verhalen zijn lang en sommige zijn kort. Eigenlijk krijg je geen genoeg van de stijl van Peter.

Peter Mabelus beschikt over een levendige fantasie en dat komt ook zeker in ‘Hoe ik liefde vergat te geven’ naar voren.

Meer recensies van Veronique Janssen