Houvast!

‘Kijk, zo gaat dat!’ heeft een praktisch doel. Het biedt veel herkenning voor professionals en ouders. De tips zijn praktisch, duidelijk en direct toepasbaar in de praktijk. De combinatie van een kinderverhaal met tips is goed gedaan. Het is heel origineel.

De voorkant spreekt, denk ik, ouders en professionals eerder aan. Ik heb zelf geen ervaring met kinderen en ik weet dus niet hoe zij reageren op de cover en of zij het boek uit de kast zouden pakken. Ik weet niet of het genoeg aanspreekt.

De verhalen zijn van Ellie Norden. Ze zijn lekker kort en zijn duidelijk geschreven. De uitleg over allerlei gebeurtenissen, zoals het ziekenhuis of de zwemles, is goed gedaan. Er worden ook enkele heftigere gebeurtenissen genoemd, zoals de dood. De manier waarop Ellie deze gebeurtenissen beschrijft, is zo goed gedaan. Tischa Neve geeft duidelijke en praktische tips.

De Illustraties zijn gemaakt door Brigitte Aubertijn. Deze maken de verhalen af. Soms hadden deze illustraties wel vrolijker qua kleur gekund. De illustraties hadden dan nog meer tot de verbeelding van kinderen gesproken.

Dit boek geeft kinderen een houvast en uitleg over allerlei gebeurtenissen. Groot of klein. Daarnaast geeft ‘Kijk, zo gaat dat!’ ook een houvast aan ouders en professionals. Een belangrijk boek voor ouders en professionals om in de kast te hebben!

Deze recensie verscheen eerst op Veronique's Boekenhoekje!

Meer recensies van Veronique Janssen