Geen zuur verhaal

Veronique Janssen 16 februari 2024
‘Rozen & Azijn’ heeft een toffe cover. Het deed me denken aan de serie ‘Bridgerton’ op Netflix. Het verhaal heeft ook die sfeer. Ik houd ervan! Ik waan me graag in andere tijden en bij dit verhaal kon ik heerlijk wegdromen.

Linda Babel ken je van ‘Een tweede kans‘ en ‘Bella Eliá‘. In dit verhaal zie je een mooie groei in de schrijfstijl van Linda. Het is een vlotte, fijne stijl. Het leest gewoon heel fijn.

Het verhaal is leuk en de vinegar Valentine is een originele toevoeging. Het zorgt voor een andere dynamiek in het verhaal. Het maakt het verhaal ook minder zoetsappig en misschien wel een tikkeltje spannend.

Rosanne vind ik een leuk personage. Ze schopt heerlijk tegen de heersende orde en ze past eigenlijk niet helemaal in haar tijd. Je krijgt ook een beetje medelijden met Rosanne. Je weet ergens hoe het gaat aflopen. Jonathan Whittaker en lord Neville zorgen voor balans in het verhaal. Het maakt het verhaal wat stoerder.

Soms gebeurt er veel tegelijk en was ik even de draad kwijt, maar dat mag de pret niet drukken. Het is gewoon een leuk verhaal. En… het is beslist geen zuur verhaal!

Deze recensie verscheen eerder op Veronique's Boekenhoekje

Meer recensies van Veronique Janssen