Perfect voor de donkere dagen

Veronique Janssen 18 november 2023
Lisanne Stam kun je o.a. kennen van ‘Dank je feestelijk’. ‘Strik erom’ is ook zo’n lekker feelgoodverhaal. Het is echt een typische Lisanne Stam. De kenmerkende vlotte stijl is soms een beetje all over the place en daar moet je van houden, maar eigenlijk past het wel bij dit leuke kerstverhaal.

Vanaf de eerste pagina heb ik zin in Kerst. De cover ademt Kerst en de details bij het begin van de hoofdstukken vind ik heel leuk. Het is iets kleins, maar er is over nagedacht. Het past bij de sfeer.

Het verhaal is een beetje cliché en je hebt misschien wel een idee hoe het gaat verlopen. Het is zoetsappig, maar ik vond het heerlijk. Ik ben hier zo gek op! Zeker tijdens een donkere dag vind ik dit soort verhalen hartverwarmend.

Mirre, leuke naam trouwens, is een leuk personage. Ze is een tikkeltje eigenaardig en lekker flamboyant. Ik vond haar fantastisch. Sylvester leek op het eerste oog wat vlak, maar er schuilt veel meer achter. Samen zijn ze een leuk duo.

Het is een leuk feelgoodverhaal met de nodige humor, maar toch zit er een randje aan. ‘Strik erom’ is lekker leesvoer voor de donkere dagen!

Meer recensies van Veronique Janssen