Bijzondere afsluiting van een mooi tweeluik

Deel 1, ‘Raak me. Niet.’ liet me met verbijstering achter. Het was een achtbaan die tot stilstand kwam. Ik kon niet wachten om verder te lezen. In mijn hoofd maakte ik het verhaal op allerlei manieren af. Uiteindelijk ben ik enorm verrast door de verschillende wendingen in ‘Verlies me. Niet’. Deze wendingen had ik weer niet bedacht.

Luca en Sage kwamen in deel 1 al mooi tot zijn recht, maar in dit vervolg komen ze nog meer tot leven. Je leert ze kennen en Sage maakt een mooie, duidelijke ontwikkeling door. Ze is zo’n prachtig, goed uitgewerkt personage. Je gaat een beetje van haar houden.

De cover past perfect in het tweeluik. Hij is misschien nog mooier dan deel 2. De twee boeken passen perfect bij elkaar. Ze staan heel mooi in je boekenkast.

De stijl van Laura Kneidl is warm en innemend. Je wordt omarmd en vanaf pagina 1 wordt de lezer meegenomen.

Dit verhaal is een New Adult en/of roman. Toch is er een sluimerende spanning op de achtergrond. Sommige zijstappen in het verhaal hadden voor mij niet gehoeven. Dit leidde me af van de rode draad.

Ondanks het heftige thema (sorry geen spoilers) weet Laura Kneidl de luchtigheid in het verhaal te houden. Het is zo’n mooie afsluiter van het tweeluik.

Begin je eenmaal in ‘Raak me. Niet.’, dan wil je daarna ook ‘Verlies me. Niet.’ lezen. Dit is de enige ‘waarschuwing’, die ik nog even wil meegeven.

De recensie stond eerst op Veronique's Boekenhoekje!

Meer recensies van Veronique Janssen