Niet echt een who did it...je kijkt wel door de ogen van de dader!

Wendy 24 augustus 2019 Hebban Team
Na de hype 'het meisje in het ijs' komt Robert Bryndza met dit tweede deel van de Erika Foster reeks, het vorige deel had ik drie sterren gegeven en nu strooi ik met plezier de vier sterren rond. Was het spannender? Sprak het verhaal me meer aan of kon ik me beter vinden in het personage Erika Foster, in dit deel wordt er toch nog meer achtergrond van haar leven vrijgegeven.

*Erika Foster wordt midden in de nacht opgeroepen, een lijk, een dokter, alleenstaande man vermoord door verstikking van een plastic zak. Dit is een begin van een reeks moorden allen alleenstaand en op het eerste zicht niets met elkaar te maken. Foster staat voor een raadsel tot de dader een fout maakt. Terwijl Foster zwoegt om de dader te vatten, staat ze oog in oog met haar verleden (dit heeft de auteur ongelofelijk uitgewerkt).

Zoals de vorige psychologische thriller is dit niet echt een who did it, je hebt het verhaal al snel door en kijkt door de ogen van de dader maar deze keer heeft het me echt niet gestoord. De schrijfwijze is beter, korte hoofdstukken die vlot leesbaar zijn, duidelijke taal en geen ingewikkelde theorieën. En wie het eerste deel niet heeft gelezen, geen probleem je krijgt genoeg informatie doorheen het verhaal. Zeker apart leesbaar en voor een breed publiek. Ik stop weer zoals mijn recensie van het vorige boek, is dit de spannendste thriller dat ik heb gelezen? Nee er zijn minpuntjes die doorheen het verhaal kruipen, geen echt uniek verhaal maar toch beter dan het eerste deel! En ik zit al klaar voor het volgende Erika Foster deel.

Meer recensies van Wendy