Een scenario weet zich te ontplooien!

Wendy 31 maart 2024 Hebban Team
De Ierse Sarah Crossan staat vooral bekend met haar boeken voor jongeren. Boeken waar de auteur al heel wat prijzen mee in de wacht heeft gesleept. Met ‘Tussen ons’ probeert de auteur het genre roman uit. De auteur weet zoals in het reeds uitgebrachte genre Young adult scenes te ontwikkelen, korte soms poëtische scenes.

*Anna is een advocaat gespecialiseerd in testamenten. Ze krijgt een telefoon van een cliënt Rebecca ‘Mijn man Connor is overleden’. Wat Rebecca niet weet is dat Anna en Connor al drie jaar een verhouding hebben. Anna tuimelt in een periode van rouw en verdriet. Helemaal alleen zonder enige steun probeert Anna zich recht te houden. Met een rugzak vol verdriet en pijn probeert ze een vriendschap op te bouwen met het enige wat er nog overblijft van haar grote liefde Connor en dat is zijn vrouw Rebecca.

Gedachten, dialogen en omgevingsbeschrijvingen stromen door elkaar in de roman ‘Tussen ons’ waardoor elk woord, zin een eigen plaats zoekt en belangrijk is bij de kijk op het geheel. De druk van het verhaal is zeer goed bepaald, want hierdoor lees je de dichter Sarah Crossan. Telkens komt er ook een stukje van het verhaal bovendrijven, waardoor het geheel zich als een scenario ontplooit. Het verhaal voelt met momenten wat wrang aan, door het te veel aan smeekbede en herhalingen. Verveling komt op die momenten bij de lezer bovendrijven, waarschijnlijk door enkel een zelfde emotie in het geheel te belichten. Toch blijft de schrijfstijl van Sarah Crossan uniek te noemen, een kennismaking met vermakelijk leesbare poëzie.

Meer recensies van Wendy